Warzywa i owoce, jako źródło cennych witamin i minerałów

Piramidy żywienia, z jakimi możemy się spotkać w licznych gabinetach dietetycznych wyraźnie wskazują, że dość znaczną część naszej diety powinny zajmować warzywa i owoce, które są bardzo cennym składnikiem minerałów i witamin, dzięki którym organizm człowieka może bez większych przeszkód funkcjonować.

Okazuje się, że jedzenie warzyw nie musi być jedynie przykrą koniecznością. Istnieje bowiem bardzo wiele rożnych sposobów na to, aby uczynić jedzenie warzyw bardziej przyjemnymi dla nas i dla naszego podniebienia. Przede wszystkim należy wskazać, że jedzenie warzyw może być przyjemniejsze, kiedy do danego warzywa lub do danego owocu dołączy się jeszcze jakiś sos lub dressing.

Okazuje się, że największą popularnością cieszą się takie sosy, jak sos czosnkowy czy też sos koperkowo- ziołowy. Okazuje się również, ze sosy takie można wykonać samodzielnie, wyłącznie ze świeżych warzyw i ziół, ale istniej także możliwość zakupu tego typu osób w postaci sproszkowanej.

Do tego typu sosów w proszku dodaje się jedynie niewielkie ilości wody lub też oleju. Całość bardzo dokładnie miesza się ze sobą i wkłada się na chwilę do lodówki.

Po około pół godzinie trzymania sos w lodowce można nim polać przygotowane wcześniej warzywa, dzięki czemu nabiorą one niepowtarzalnego smaku i aromatu, a każdy z całą pewnością nabierze apatytu, aby je zjeść.