Sposoby na lżejszy sos – od dziś tylko tak je przygotowuję

Gęste sosy wyglądają apetycznie i dobrze smakują, niestety są też ciężkostrawne i tuczące. Na szczęście nie trzeba z nich rezygnować.

Wystarczy zastosować jeden ze sposobów, który sprawi, iż sos będzie gęsty, ale o wiele mniej kaloryczny a dzięki temu zdrowszy.

Najprostszym sposobem na „odchudzenie” sosu jest zastosowanie do jego zagęszczenia mąki ziemniaczanej. Sos będzie dzięki temu lżejszy ale zachowa wszystkie walory smakowe. Taki trik stosowany jest od wieków przez Chińczyków, których kuchnia uchodzi za jedną z najzdrowszych na świecie.

Innym, dużo mniej popularnym a bardzo zdrowym sposobem na zmniejszenie kaloryczności gęstego sosu, jest użycie ketmii piżmowej. To niewielka zielona roślina, której owoce nieco przypominają małe papryczki chilli. Podczas gotowania roślina ta wypuszcza śluz, dzięki czemu sos stanie się gęsty.

Dodatkowo spożywanie ketmii jest bardzo zdrowe, szczególnie polecana jest ona osobom z problemami żołądkowymi. Można ją z powodzeniem uprawiać w przydomowym ogródku. Większą ilość owoców można ususzyć.

Podziel się tymi cennymi wskazówkami ze znajomymi 🙂