Dieta, na której nawet moja babcia straci na wadze: mięso i ryby, ale nie banany i jabłka

Z jednej strony proces utraty wagi jest złożony, trudny i nieprzewidywalny. Z drugiej strony wydaje się, że jest to proste zadanie, które sprowadza się do tego samego: jedz mniej – waż mniej. Niestety, nie każdy może pochwalić się siłą woli, ale jest wiele sposobów, aby schudnąć i czuć się świetnie!

Opowiem Ci o jednym z nich. Jest to skrzyżowanie klasycznej diety bez węglowodanów z dietą wymyśloną przez dietetyka i trenera fitness Jorge Cruz. Ma intrygującą nazwę „100”.

Dieta węglowodanowa

Sztuką jest jeść nie więcej niż sto tzw. „Kalorii cukrowych” dziennie. Wielu trenerów twierdzi, że to cukier wywołuje wzrost tkanki tłuszczowej w brzuchu, a nie białko, błonnik czy same tłuszcze.

W rezultacie dietetycy, w tym Jorge Cruz , opracowali prostą formułę odchudzania: aby dowiedzieć się, ile kalorii „cukrowych” znajduje się w produkcie, należy pomnożyć ilość węglowodanów przez 4.

Na przykład przeciętny banan to około 25 gramów węglowodanów. Czy to dużo? Porównajmy jęczmień perłowy dla porównania: zawiera on 10 g węglowodanów na 100 g. Jeśli więc pomnoży się przez 4, można zjeść jeden banan dziennie lub 300 g owsianki jęczmiennej.

Pokarmy bez węglowodanów

Jak już mówiliśmy, węglowodany są wszędzie, ale w różnych ilościach. Dlatego możliwe jest jedynie warunkowe dzielenie produktów na wolne od węglowodanów i te, które zawierają cukier w dużych ilościach. Oto kilka składników na smaczne posiłki, które można jeść bez obaw.

  • Jajka (trzeba aż jeść 25 jaj, aby przekroczyć dopuszczalną ilość cukru)
  • Kalafior
  • Grzyby
  • Seler
  • Cukinia

A teraz najbardziej smaczne i zdrowe produkty, na jakie możesz sobie pozwolić na tego typu diecie:

  • Udko z kurczaka (nie zawiera węglowodanów)
  • Różowy łosoś
  • Mielony indyk
  • Polędwiczki wieprzowe
  • Masło
  • Twaróg (7 g na 100 g)

Jorge Cruise sformułował harmonogram całkowitej ilości kalorii dziennie, tak aby dieta bez węglowodanów działała w 100%.

Zgodnie z jego metodą każdy z trzech głównych posiłków nie powinien przekraczać 400 kcal , a każda z trzech przekąsek – 50 kcal.

W sumie uzyskuje się menu 1500 kcal dziennie, co odpowiada większości diet, ale z powodu prawie całkowitego braku cukru w diecie, utrata masy ciała jest znacznie szybsza: nawet od 10 kg w pierwszym miesiącu diety. Podajemy przykład menu na jeden dzień diety.

Menu na dzień

1. Śniadanie – 200 g solonego twarogu z garścią orzechów włoskich i połową awokado.

2. Przekąska – seler w dowolnej ilości lub papryka.

3. Obiad – smażone lub pieczone udka z kurczaka z cukinią lub szpinakiem i sałatką z kalafiora.

4. Przekąska – 30 gramów suszonego mięsa (na przykład prosciutto lub łososia) z pomidorkami cherry.

5. Kolacja – burgery z indyka z brokułami lub jajkami nadziewanymi żółtkiem z serem (w ilości 4 połówki + warzywa).

6. Przekąska – jogurt lub szklanka kefiru.

Pamiętaj, aby zapisać nasze menu niskowęglowodanowe, jeśli chcesz spróbować tej diety!  Do dzieła!

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

error: Zakaz kopiowania treści!