Nowy hit na rynku. Czerwona kapusta pekińska – wspiera odchudzanie i przeciwdziała nowotworom

Kapusta pekińska pochodzi z Chin. Jej czerwoną odmianą możemy zajadać się od roku. Zadebiutowała na polskim rynku w 2016 r. Swoją barwę zawdzięcza antocyjanom — naturalnym roślinnym barwnikom, które dodatkowo są antyoksydantami, więc chronią organizm przed działaniem wolnych rodników.

Co ważne, kapusta pekińska nie zawiera cholesterolu, a jest bogata w błonnik pokarmowy. Dostarcza cennych witamin, są to m.in. witamina A, C, z grupy B i E. Jest też źródłem składników mineralnych, takich jak magnez, potas, wapń i żelazo (zwłaszcza jej liście zewnętrzne).

To warzywo niskokaloryczne, polecane osobom na diecie odchudzającej.

Porcja 100g czerwonej kapusty pekińskiej dostarcza zaledwie 40 kcal. Jest to też często używany składnik w diecie wegetariańskiej i wegańskiej, w których stanowi podstawę wielu dań głównych.

Warto włączyć czerwoną kapustę pekińską do jadłospisu w okresie zwiększonego ryzyka zachorowania na przeziębienie i grypę. Ze względu na obecność w jej składzie witamin i pierwiastków wspomaga pracę układu odpornościowego i chroni przed infekcjami. Ponadto czerwona kapusta pekińska ma pozytywny wpływ na układ kostny, procesy trawienne, a także serce i wzrok.

Podobnie jak białą lub czerwoną kapustę tak czerwoną kapustę pekińską możemy wykorzystać do przygotowania ciepłego okładu o pozytywnym wpływie na zdrowie.

Wystarczy rozbić kilka liści tłuczkiem, a następnie rozłożyć je na kaloryferze, pozostawiając na kilka minut. Kiedy będą ciepłe, przykładamy je do obolałego miejsca. Obwiązujemy liście bandażem i pozostawiamy na ciele na kwadrans (lub do momentu, aż stracą ciepło).

Okład z kapusty pekińskiej sprawdzi się u osób borykających się z bólami reumatycznymi i neurologicznymi. Możemy go zastosować nawet w przypadku zwichnięcia. Kurację z wykorzystaniem liści tej kapusty można powtarzać wielokrotnie.

Ta odmiana kapusty pekińskiej cechuje się słodkim smakiem, jest pozbawiona goryczy. Szczególnie poleca się ją wykorzystywać do przygotowywania sałatek i surówek.

Ma kruche i chrupiące liście, które po poszatkowaniu nie mają tendencji do farbowania innych składników potrawy swoim sokiem. Co ważne, z czasem nie tracą one objętości, tak jak dzieje się to w przypadku np. sałaty masłowej.

Czerwona kapusta pekińska z powodzeniem może zastąpić barwne odmiany warzyw liściastych w mieszankach, np. sałatę lollo rosso czy radicchio.

Sprawdzi się nie tylko jako składnik surówek, ale też dań z kuchni wschodnio-azjatyckiej, głównie: chińskiej, japońskiej i koreańskiej.

Jest to uniwersalne warzywo, dlatego liście możemy także nafaszerować i wykorzystać do przygotowania oryginalnych gołąbków (w trakcie gotowania nie wydziela przykrego zapachu).

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.

error: Zakaz kopiowania treści!